niedziela, 10 września 2017

Kieleckie UFO

Mieszkańcy Kielc żegnają Dworzec PKS, czyli słynne kieleckie UFO, które jeszcze tylko przez kilka miesięcy będzie widoczne w znanej od lat 80. postaci. Niebawem przejdzie gruntowną modernizację i wróci prawdopodobnie w postaci nowocześniejszego UFO, w którym będzie centrum komunikacyjne.

Z punktu widzenia fotograficznego trochę szkoda, że ta perełka architektoniczna kończy swój żywot, ale z drugiej strony to dobrze, bo stan techniczny budynku można śmiało nazwać ruiną. "Dworzec" dobrze wygląda tylko na zdjęciach i to oczywiście nie wszystkich. A ponieważ chciałbym zapamiętać go pozytywnie (jeździło się z niego na pierwsze w życiu wypady pod namioty), to przedstawiam dwa zdjęcia, na których prezentuje się on chyba nienajgorzej. Fotki powstały w 2016 roku. Jedna z nich przy okazji fotografowania superksiężyca, który był widoczny w listopadzie. 



Zdjęcie to wykonałem techniką podwójnej ekspozycji, ponieważ niemożliwe jest zrobienie w nocy zdjęcia, na którym prawidłowo naświetlimy (mimo wszystko ciemny obiekt czyli) dworzec oraz wyeksponujemy ostry i widoczny księżyc. Na szczęście nowoczesne lustrzanki cyfrowe dają możliwość fotografowania w tej technice, w przeciwnym wypadku po 30 sekundach naświetlania ekspozycji w widocznej postaci księżyc były tylko wielką jajowatą białą plamą na zdjęciu. Tymczasem dzięki oddzielnemu naświetleniu księżyca i dworca mamy sympatyczny obrazek, który powstał bezpośrednio w aparacie fotograficznym. Oczywiście mam świadomość, że wielu fotografów na pewno nie pokazałoby go ze względu na liczne "śmieci" w kadrze w postaci tablic reklamowych, ale... Ja się tym nie przejmuję i przestawiam ten sentymentalny dla kielczan obrazek.

Drugie zdjęcie wykonałem z pomocą obiektywu typu fisheye, czyli popularnym "rybim okiem". Dzięki bardzo bliskiemu podejściu pod dworzec uniknąłem w kadrze licznych tablic reklamowych, które znajdują się wokół obiektu. W programie graficznym obróciłem nieco zdjęcie, aby wywrzeć wrażenie, że UFO odlatuje. No i powstało takie zdjęcie.


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Sprawdź mój @Instagram